Продаєш авто? Як викрити перекупника за 5 хвилин і не втратити гроші

Бувалі автомобілісти не люблять маклерів-перекупників, які працюють на вторинному ринку - не говоримо зараз, чому, бо і користь від них є. Але як зрозуміти, що у тебе купує машину посередник?
Про кілька маркерів, що виказують на авторинку покупця-перекупника, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Для чого потрібні перекупникиЧим дорожчий товар, тим більше бажаючих відкусити частку виторгу собі. І автомобіль з пробігом тут - вдячний матеріал. Вживані машини як товар складні в оцінці, ринок (принаймні, в нашій країні) далекий від цивілізованого і багатий на несподіванки.
Відтак, без досвіду тут важко зорієнтуватися, тому і продавці, і покупці - з доброї волі чи вимушено - вдаються до послуг професіоналів-перекупників. У світовій практиці це просто дилери вживаних машин - цілком офіційні.
Як заробляють перекупникиХоч їхню роль часто критикують, перекупник - це теж професія, яка потребує професійних навичок, і яка приносить прибуток. Ось як вони заробляють:
- Знижують початкову ціну: використовують психологічні прийоми, переконання або пропонують гроші "тут і зараз";
- Оновлюють вигляд авто: придбавши машину, піднімаєть її вартість. Користуючись дисконтними знижками в автосервісах, приводять машини в порядок - полірують, очищують салон, маскують дефекти, замінюють дрібні деталі. Багато що з цього роблять самі;
- Ремонтують бюджетно: виконують косметичні ремонти власноруч - фарбування окремих ділянок, усунення корозії, використання недорогих деталей, встановлення литих дисків замість стандартних коліс тощо;
- Скручують пробіг: незаконний метод, який, проте, дозволяє "омолодити" авто за кілька хвилин, зробивши його більш привабливим для потенційного наступного власника.
Фото: перекупники заробляють на експертному знанні ринку, причому продавець авто не зажди втрачає щось (unsplash.com)
Під час огляду автомобіля легко зрозуміти, коли зацікавлена особа хоче купити машину не для себе, а щоб перепродати. Такі покупці мають характерні риси:
- Ігнорують історію авто: не запитують про минулі ремонти чи умови експлуатації - їм важливий лише теперішній технічний стан;
- Оцінюють лише очевидні дефекти: наприклад, звертають увагу лише на ту корозію, яку добре видно зовні;
- Мають професійне обладнання: користуються професійим товщиноміром, щоб перевірити стан лакофарбового покриття.
- Прагнуть знизити ціну за будь-яких умов: торгуються, не зважаючи на аргументи і стан авто, бо мають свій ліміт ціни, нижче якого поступатись їм сенсу немає;
- Уникають машин з індивідуальними ознаками - в тюнінгу, рідкісних версій кузова, незвичайних комплектацій. Цікавляться, як прибрати нестандартний обвіс, наліпки тощо. Їм невигідні екземпляри, які наступний покупець може легко розпізнати і потім знайти першого власника - щоб спитати реальний пробіг машини;
- Оформлюють покупку на інших осіб: для реєстрації в сервісному центрі МВС залучають друзів чи родичів, аби уникнути оподаткування при повторному продажу;
- Почуваються своїми в сервісному центрі МВС: вітаються з працівниками, знають усі тонкощі реєстрації, адже бувають там регулярно.
Багатьом продавцям не подобається думка, що хтось заробляє на їх машині. Це цілком природна реакція. Однак якщо запропонована ціна відповідає вашим очікуванням - чому б і ні?
Проте пам’ятайте, що маєте справу з професіоналом, будьте обережні і не поспішайте. Якщо перекупник наполегливо знижує ціну, краще взяти паузу і ще раз дослідити ринок. Онлайн-платформи продажу авто можуть допомогти вам переконатися, чи справді ваше авто варте суттєво більше, ніж вам пропонують.
ВисновокЯкщо сумніви щодо доцільності співпраці з маклером вас засмучують, а в інший спосіб машина не продається, перш ніж приймати остаточне рішення, варто все чітко зважити:
- Ще раз поглиньте у тему і уточніть, які ціни мають схожі авто на ринку, щоб не переоцінити або недооцінити власну машину.
- Оцініть витрати на ремонт та косметичне оновлення, які знадобляться, щоб підвищити привабливість вашого авто для покупців.
- Врахуйте вартість свого часу. Якщо ви будете продавати машину самі, візьміть до уваги, скільки годин піде на покази, спілкування з потенційними покупцями, поїздки тощо - і чи це того варте.
- Визначте для себе мінімальну прийнятну ціну, нижче якої ви не готові продавати.
- І, якщо знайшовся покупець, який готовий заплатити саме цю суму - подумайте, чи справді має значення, хто ця особа?
Раніше в нашій публікації ми розповідали автомобілістам, за якими ознаками обирати надійний вживаний автомобіль.
Також у наших публікаціях нещодавно ми застерігали споживачів від п’яти грубих помилок, які роблять автомобілісти при виборі типу кузова.
А про три найефективніші прийоми обману клієнтів на СТО ми розповідали в нашому окремому матеріалі.
При підготовці статті були використані матеріали Avtobazar та Autoria.