Як зупинити авто з електроручником і АКП, якщо відмовили гальма

Цілих сто років "ручник" був запасним гальмом автомобіля - і ось замість важеля ми маємо кнопку електронного стоянкового гальма. Як використати його у випадку відмови основної гальмівної системи?
Про те, як перетворити електричний "ручник" аварійне гальмо і зупинити некеровану машину, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Відмова гальм і електроручникВідмова гальм - одна з найнебезпечніших ситуацій на дорозі. Конструктори вживають масу заходів, щоб цього не сталося, і щоб користувач міг без особливих наслідків вийти з такої ситуації. Але чесно сказати, найбільше результат залежить від дій водія - наскільки він зміг зберігати спокій і наскільки правильно він діє.
Отже, навіть у критичний момент водій має інструменти, щоб уникнути аварії - принаймні, важкої. Головне - діяти спокійно та послідовно.
Зберігайте спокій. Паніка - головний ворог у надзвичайній ситуації. Міцно тримайте кермо та оцініть обстановку навколо. Увімкніть аварійну сигналізацію, щоб попередити інших учасників руху.
Спробуйте ще натиснути педаль гальма. Якщо зберіг працездатність другий контур гідроприводу, гальма мають спрацювати у самому кінці ходу педалі - хоча і з малою ефективністю. А іноді кілька різких натискань на педаль можуть відновити тиск у гальмівній системі. Якщо це не допомогло - переходьте до альтернативних способів зупинки.
Гальмуйте двигуном. Це означає, що треба при працюючому двигуні почати перемикати передачі вниз (аж до другої-першої), відпускаючи щоразу акселератор. На машині з АКПП перейдіть у ручний режим і починайте почергово знижувати передачі аж до першої - це і створить ефект гальмування двигуном. Тільки майте на увазі, що при занадто високих обертах автоматика буде опиратись перемиканням, тож вам доведеться повторювати своє спроби.
Активуйте електричний ручник. Коли машина почне уповільнюватись внаслідок гальмування двигуном, скористайтесь вашим електроручником. Більшість таких систем сьогодні мають аварійний режим:
- Натисніть і утримуйте кнопку електричного стоянкового гальма.
- Спочатку може нічого не відбутись, бо система спробує спершу знизити швидкість основною галмівною системою.
- Коли внаслідок гальмування двигуном і активації основної системи машина таки уповільниться до приблизно 10 км/год, спрацює електроручник - машина зупиниться остаточно.
Пам’ятайте: навіть найсучасніші технології не гарантують абсолютної безпеки. Але знання, спокій і чіткий алгоритм дій можуть врятувати життя.
Фото: щоб на старій машині гальма не відмовили, системі потрібна профілактика (unsplash.com)
Вище ми говоримо тільки про машини з електричним стоянковим гальмом. Якщо ваш ручник має механічний привод (важелем чи маленькою педаллю), пам’ятайте, що різке застосування ручника на високій швидкості може спричинити занос.
Тому в аварійній ситуації використовуйте його плавно, не в повну силу і бажано лише після часткового уповільнення.
НайголовнішеНа щастя, на сучасних автомобілях гальма відмовляють нечасто, хоча є водії, яким вдається довести машину до такого катастрофічного стану. Коли вашому авто вже більше десяти років, з подвоєною увагою слідкуйте за його системами. При кожному візиті на СТО просіть майстрів оглянути головний циліндр гідроприводу, гальмівні шланги, металеві трубки і супорти.
А в ідеалі було б знайти кошти і провести превентивну заміну деталей, критично важливих для надійності гальм. Для різних моделей їх перелік може відрізнятись, але досвідчені сервісмени знають, що саме слід зробити.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, яка категорія прав потрібна для керування авто з причепом і з’ясовували подробиці щодо керування.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Motor та Autocar.