Що таке ревізія гальм: кому це потрібно і скільки коштує (повний гайд для водіїв)

Навіть такі надійні системи сучасних машин, як гальма, колись старіють і починають потребувати уваги. Або не починають, а відразу відмовляють, наражаючи людей на небезпеку. Що треба робити водієві, аби такого не сталось?
Про те, що включає ревізія гальм, кому вона потрібна та скільки коштує читайте в матеріалі РБК-Україна.
Що треба перевіряти в гальмах?Повна ревізія гальм - на відміну від регламентної заміни колодок і огляду супортів, це комплексна перевірка та обслуговування гальмівної системи автомобіля. Вона включає:
- Оцінку стану гальмівних колодок і дисків (барабанів). На дисках не повинно бути значного зносу, тріщин, викривлень ("вісімка")
- Перевірку рівня та якості гальмівної рідини. Нагадаємо, що рідину слід міняти кожні два-три роки (точніше читайте у заводському мануалі)
- Огляд гальмівних супортів. Не допускаються патьоки і навіть сліди гальмівної рідини, а також - корозія поряд з напрямними колодок. Гумові пильники мають бути цілими
- Перевірка стану шлангів. Від віку шланги тріскаються, також через втрату кріплень трапляються потертості після контакту з рухомими деталями. Старі шланги є сенс замінити превентивно
- Інспекція стану металевих трубок. З часом вони починають іржавіти, утворюються отвори - і всі підстави для важкої аварії на дорозі. Трубки з першими слідами корозії варто відразу замінити
- Діагностику системи ABS, ESP та інших систем безпеки, які використовують гальма
- Змащення рухомих елементів. Так, попри старі шоферські жарти, в сучасних гальмах є точки змащування. Треба знати, де вони і скільки мастила потребують, а саме мастило має бути спеціальним
За бажання таку перевірку можна провести власними силами, для цього знадобиться хіба що оглядова яма чи підйомник. Така профілактика дозволяє уникнути у подальшому дорогого ремонту та аварійних ситуацій.
Фото: якщо водій помічає щось незвичне у роботі гальм, машину слід негайно показати механікам (unsplah.com)
Поглиблена інспекція гальм рекомендована усім машинам віком понад 4-5 років та/або з пробігом понад 150 – 200 тис. км. Це за умови, що крім того авто регулярно проходить планові ТО-1 та ТО-2 згідно регламенту виробника, коли майстри замінюють колодки і роблять поверхневий огляд.
Також на немолодій машині слід перевіряти гальма:
- Перед довгими поїздками або зміною сезону
- Після покупки вживаного авто
- При появі ознак зносу, скрипу або писку під час гальмування, вібрації на педалі, збільшені гальмівного шляху, падінні рівня робочої рідини.
Ціни залежать від регіону, типу авто та обсягу робіт. Орієнтовні розцінки:
Діагностика гальм - 300-600 грн
Повна ревізія гальм - 1000-2500 грн
Заміна гальмівних колодок - 500-1000 грн (без ціни деталей)
Заміна гальмівних дисків - 800–1500 грн (без ціни деталей)
Заміна гальмівної рідини - 400–700 грн (без ціни рідини)
Звісно, в Києві та великих містах ціни будуть вищими, а в регіонах розцінки бувають суттєво нижчими.
Скільки служать деталі гальм?Вище ми згадували, що бодай поверхнево оглядати систему слід при кожному ТО. А служать основні витратні деталі гальм приблизно стільки:
- Гальмівні колодки - 20-30 тис. км, в залежності від моделі авто, стилю їзди та типу трансмісії (механіка чи автомат)
- Гальмівні диски - 50–70 тис. км. Точніше, середньостатистичний комплект дисків витримує дві-три заміни колодок.
- Гальмівні барабани - 100-200 тис. км. Барабанні механізми зараз використовуються тільки ззаду, де зусилля набагато менше, ніж на "передку".
- Гальмівна рідина потребує заміни як мінімум раз на 2 роки, але точну цифру шукайте в рекомендаціях автовиробника
- Шланги можуть прослужити понад 100 тис. км, тобто до 5 – 7 років. Але це гума, еластична і відносно вразлива, тому їх треба оглядати при кожному ТО.
Періодичні перевірки гальм - це така собі інвестиція у безпеку. Вчасна перевірка та обслуговування гальмівної системи дозволяє уникнути неприємностей на дорозі, зберегти гроші та нерви. Тому не шкодуйте на ревізію системи трохи часу і грошей, особливо якщо ваш автомобіль немолодий і ви не дотримуєтесь рекомендацій виробника відносно планових ТО-1 та ТО-2.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, чому фар у машини дві, а коліс чотири.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Bosch та Autobild.