Як зрозуміти, що пробили колесо під час руху: прості поради
Не всі авто здіймають сигнал тривоги, коли одне з коліс втрачає тиск, а завдяки комфортності сучасних машин сам водій може не помітити проблему. Як зрозуміти, що колесо вже спущене і не знищити остаточно гуму або диск?
Про те, як не прогавити проблему і вчасно зупинитися, щоб врятувати пробиту шину, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Чому ми не помічаємо проблемуСучасні автомобілі, хоч і забезпечують високий рівень комфорту, іноді грають з нами злий жарт. Надійна шумо- та віброізоляція, електропідсилювачі керма, автоматизовані системи - усе це може заглушити "сигнали", які подає машина у разі несправності.
І проколотих коліс це теж стосується - при тому неприємних наслідків може бути цілий набір.
Відразу скажемо, що менше страждають від цього власники машин з системою контролю тиску в шинах (TPMS чи інші), яка повідомляє водія про зниження тиску або перегрів гуми. Але така опція досі залишається недоступною для більшості українських водіїв.
Як дізнатись, що спустило колесоХоча симптоми спущеного колеса відомі давно, вони можуть проявлятися по-різному залежно від типу авто, стану дороги, марки шин і навіть завантаженості машини. Проте є кілька характерних сигналів, на які варто звертати увагу:
Незвичний звук. Повністю спущене колесо видає характерне "шльопання", яке повторюється з обертанням колеса. Цей звук не надто гучний, але досвідчений водій зазвичай одразу звертає на нього увагу. А якщо шина ще не повністю втратила тиск, вона може видавати гул, схожий на шум при русі по грубому асфальту. Такий звук не завжди сприймається як тривожний, особливо в салоні з хорошою шумоізоляцією.
Вібрації. Іноді спущене колесо передає поштовхи на кермо. На швидкості понад 20-30 км/год ці поштовхи можуть перетворитися на гул. Це досить чіткий сигнал, який легко розпізнати навіть недосвідченому водієві.
Машину тягне вбік. Особливо це помітно на задньопривідних авто. Навіть частково спущене колесо може спричинити відхилення машини від прямої траєкторії. Проте на нерівних або звивистих дорогах водій може не одразу це помітити.
Жорсткість підвіски. Якщо продовжувати рух на спущеному колесі по вибоїнах, можна відчути, що підвіска стала "жорсткішою", а кожна ямка віддається сильним ударом у кузов. Проте, на жаль, іноді важко відрізнити звичайний дискомфорт від серйозної несправності.
Фото: якщо кермувати акуратно, на спущеній шині можна проїхати кількадесят метрів без фатальних наслідків (unsplash.com)
Колесо із зниженим тиском може суттєво вплинути на керованість машини. І особливо це проявляється під час маневрування. Тому якщо у вас виникла підозра щодо тиску в тому чи іншому колесі, уникайте різких маніпуляцій з кермом та педалями.
- Не гальмуйте різко;
- Не повертайте різко кермо;
- Не прискорюйтесь енергійно;
- Не продовжуйте рух, наче нічого не відбувається - по мірі падіння тиску керованість машини може дужче погіршитись.
- Врахуйте, що чим коротшим буде рух на спущеній шині, тим більше шансів, що вона "виживе";
- Починайте шукати місце, де можна буде зупинитись для перевірки коліс;
- Плавно, можливо, навіть без використання гальм, скидайте швидкість і шукайте місце для зупинки на узбіччі чи поряд з дорогою.
Якщо дорожні умови не дозволяють негайно зупинитись (наприклад, ви у третьому ряду багатосмугової магістралі), тримайте кермо міцно і наближайтесь до узбіччя не кваплячись, хоч це і відбере кількасот метрів шляху. Краще пожертвувати пошкодженою шиною, ніж влаштувати зіткнення з сусідами по потоку.
Як уберегти шини від дірокВідрадно, що сучасні шини не втрачають тиск без причини. Якщо протектор не зношений до корду, то випадкові камінці чи сухі гілки їм не страшні. Але після наїзду на потенційно небезпечні об’єкти - дрібні предмети (серед яких можуть бути цвяхи), уламки металу, сміття - варто бути особливо уважним. Так само після сильного удару об бордюр або глибоку яму слід зупинитися та перевірити стан шини й диска.
Варто пам’ятати: іноді повітря виходить не миттєво, а поступово - протягом кількох хвилин. Тому навіть якщо спочатку все здається в порядку, краще не ігнорувати підозрілі симптоми.
НайголовнішеПрислуховуйтесь до свого автомобіля під час руху, реагуйте на його поведінку і на його сигнали - і він теж не підведе вас. Особливо якщо ви їдете поганими дорогами. Також непоганий помічник у цьому питанні - хоча б недорогий комплект TPMS, які зараз доступні в багатьох автомагазинах та онлайн.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, чим преміум-шини відрізняються від бюджетних і говорили про важливу правду від експертів шинного ринку.
Також в окремій статті ми розповідали про ескортні мотоцикли "Дніпро" та іншу еліту мотоциклетного світу.
При підготовці статті були використані матеріали Rosava, Nokian Tyres і Autobild.